سفارش تبلیغ
صبا ویژن

cabinetziba

نظر

یکی از عناصر بسیار مهم در آشپزخانه که وسایل و لوازم را مرتب و سازماندهی می کند کابینت ها هستند که از جنس های مختلفی ساخته می شوند.از جمله متریال های مورد استفاده می توان به ام دی اف، نئوپان، هایگلاس، فلز و چوب طبیعی اشاره کرد که پی وی سی از مقاوم ترین متریالی است که در برابر عوامل محیطی آسیب ناپذیر است.

امروزه استفاده از ورق های پی وی سی در ساخت کابینت آشپزخانه رواج یافته است و هر کسی می تواند با توجه به دکوراسیون داخلی موردنظر آن را انتخاب کند.

کابینت مدرن

کابینت پی وی سی چیست؟

پی وی سی نوعی پلیمر شیمیایی است که مخفف عبارت پلی وینیل کلراید می باشد.این ورق ها از جنس پلاستیک فشرده و ضدآب هستند و با ضخامت بین 1 تا 2 سانتی متر ساخته می شوند.ورق های پی وی سی مناسب مکان هایی ست که بیشتر در معرض آب قرار می گیرد و آب زیادی در آن محیط جریان دارد.

کابینت هایی که از ورق های پی وی سی ساخته شده اند در تماس با آب آسیبی نمی بینند و عمر بالایی دارند و مقاومت خوبی در برابر مواد قلیایی و اسیدی دارد.بیشتر طراحان داخلی ترجیح می دهند از این محصول در کنار سینک ظرفشویی استفاده کنند.

مزایا و معایب کابینت های پی وی سی

کابینت های پی وی سی به دلیل مزایای زیادی که دارند مورد توجه بیشتر طراحان داخلی قرار گرفته است اما اگر از معایب آن هم اطلاع داشته باشید می توانید راحت تصمیم بگیرید و خرید با کیفیت تری داشته باشید.

مزایای کابینت های پی وی سی

1-کابینت های پی وی سی در برابر حرارت مقاوم هستند و به راحتی آتش نمی گیرند.

معایب کابینت های پی وی سی

1-کابینت های پی وی سی نسبت به بعضی متریال ها مانند ام دی اف گران تر هستند.

کابینت پی وی سی

کاربردهای کابینت پی وی سی

کابینت های پی وی سی به ویژه رنگ سفید آن ها بهترین گزینه برای آشپزخانه های کم نور و کوچک است و فضای شما را بزرگ تر نشان می دهد البته معمولا کل کابینت های آشپزخانه را از جنس ورق های پی وی سی نمی سازند.

1-کابینت های پی وی سی می تواند در روشویی سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار بگیرد به دلیلی اینکه در تماس با آب پوسته پوسته نمی شود.

تمیز کردن کابینت های پی وی سی

کابینت پی وی سی به دلیل خاصیت ضد آبی که دارد در برابر مواد اسیدی و قلیایی مقاوم هستند و می توانید برای تمیزی آن ها از انواع مختلف مواد شوینده استفاده کنید.

رنگ بندی کابینت های پی وی سی

ورق های پی وی سی عمدتا در کارخانه ها به رنگ سفید تولید و عرضه می شود، اما ممکن است این رنگ با دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ نباشد.ورق های پی وی سی قابلیت رنگ شدن و روکش کردن را دارند برای همین لازم است که از ورق های پی وی سی روکش دار در طرح و رنگ های مختلف استفاده کنید.

از بهترین انواع رنگ کابینت های پی وی سی به سفید، کرم، خاکستری، نارنجی، قهوه ای ،زرد، سبز و آبی می توان اشاره کرد.

کابینت پی وی سی به سبک نئوکلاسیک

مقایسه کابینت پی وی سی با ام دی اف

1-از بارزترین تفاوت هایی که کابینت های پی وی سی با ام دی اف دارد ضد آب بودن آن می باشد. همین امر باعث می شود در مکان هایی که رطوبت زیاد است مانند زیر سینک ظرفشویی از ورق های پی وی سی استفاده شود.

چرا ورق های پی وی سی را به عنوان صفحه رو کابینتی انتخاب می کنند؟

این ورق ها در برابر حرارت و رنگ پریدگی مقاوم هستند.

روکابینتی پی وی سی نسبت به سنگ و چوب قیمت مناسب تری دارد.

مقاله انواع صفحه روکابینتی را در سایت ما مطالعه کنید تا در انتخاب بهترین صفحه به شما کمک کند.
در صورتی که به اطلاعات بیشتری درمورد این محتوا نیاز دارید می توانید به مقاله کابینت پی وی سی در سایت دکوپازل سر بزنید.